سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وحدت ازدیدگاه امام خمینی(ره) - واعتصموا بحبل الله جمیعاولاتفرقوا
[ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، براى وى پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود : ] این چه کار بود که کردید ؟ [ گفتند : عادتى است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ مى‏شماریم . فرمود : ] به خدا که امیران شما از این کار سودى نبردند ، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج مى‏افکنید و در آخرتتان بدبخت مى‏گردید . و چه زیانبار است رنجى که کیفر در پى آن است ، و چه سودمند است آسایشى که با آن از آتش امان است . [نهج البلاغه]

به بهانه هفته وحدت
امام افراد جامعه ای که می‏خواهندبه‏مقصدی واحدنائل گرددندبه قطره های باران تشبیه می کندکه‏اگر قطره‏ای‏ازدیگر قطره هاجدا باشد،یک برگ راهم تر نمیکندواگرمیلیاردها قطره وجود داشته باشنداما جدا،بازکاری‏ازآنها برنمی آید، حال اگرباهم اتصال پیدا  کردند نهری تشکیل می دهند و می توانندزمینی را آبیاری کنند،واگراین نهر با سایر نهرها متصل شد رودخانه ای تشکیل می دهد وقدرتش زیاد می شود.
وگاهی  آن چنان قدرت پیدا می کندکه می تواند با خروش  خود درختان وبناها راتخریب کنند،واگرهمه رودخانه‏هادریک جا جمع شوند، دریاچه ای تشکیل می دهند وقدرتش آن قدرافزون می گرددکه یک موجش کشتیها رامی شکند.
                                               
جامعه ما همین طور است،اگرصدمیلیون یکی‏یکی باشند،کاری ازآنها برنمی آید هرکدام‏به اندازه خودشانندوقدرتشان مانند قطره ها بسیار محدود ، اگرجمعی با اوهم عقیده شدند وبا هم درمقصدی شرکت کردند، قدرتی است که ازآن کارهای محدود می آید ،اما اگرجمعیت دیگری باشند که دراین راه مخالف و مزاحم باشند، بواسطه‏این مزاحمت کارها خنثی می شود نه او به مقصد می رسد و نه دسته مخالف.
امام خمینی9/8/57  صحیفه نورج 2  ص 246 



 
نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 86 فروردین 20  ساعت 11:47 صبح