سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار 1386 - واعتصموا بحبل الله جمیعاولاتفرقوا
هر گاه خداوند خیر بنده ای بخواهد، او را در دین آگاه می کند و راه راست را به او نشان می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
    تسلیت

انا لله وانا الیه راجعون
فوت ودرگذشت عالم ربانی مرجع بزرگ عالم تشیع حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رابه به حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه و به مراجع عظام و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می نمایم... 

                  
حوزه‌ی علمیه یکی از اسطوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته‌ی خود، و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک خود را از دست داد. ایشان در سالهای طولانیِ دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ی علمیه‌ی قم بودند که در میدانهای گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند، و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ی روحانیون نامداری بودند که نقشهای مهمی در همه‌ی موارد حساس ایفاء نمودند. رحمت خدا بر ایشان باد.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه و به مراجع عظام و علمای اعلام و فضلاء و طلاب حوزه‌ی مبارکه و به عموم ملت ایران تسلیت میگویم. همچنین به خانواده‌ی مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان و منسوبان ایشان عرض تسلیت کرده، تسلّا و صبر آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
                                  
 بخش هایی ازپیام مقام معظم رهبری



 
نویسنده: محمد بخشی |  یکشنبه 86 خرداد 27  ساعت 12:0 صبح 

حرم مطهر عسگریین قرن‌ها در شهر سامراء و در میان مردم اهل تسنن محترم بود و هرگز کسی‏درهیچ‏دوره به ساحت مقدس آن اهانت روا نداشته بود...
 

انالله وانا الیه راجعون
*دست تبهکار فتنه‌انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره‌ی امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه‌ی انفجار در حرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسگریین سلام‌الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله عشق و ارادت می‌ورزند، غمگین و جریحه‌دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه‌ی هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملت‌های مسلمانان به حوادث خونینی مذهبی و فرقه‌ئی است.
*اشغالگران برای سست کردن پایه‌های دولت مردمی عراق و توجیه حضور نامشروع خود در آن کشور، میدان را برای تروریست‌ها و وحشت آفرین‌ها بازگزارده و میان برادران مسلمان آتش افروزی می‌کنند.
*اشغالگران عراق نمی‌توانند از مسئولیت این جنایت بزرگ شانه خالی کنند.
*برادران شیعه و سنی عراق به هوش باشند که در دام توطئه‌ی دشمن نیفتند.
*مسلمانان در همه جای جهان بیش از گذشته باید مراقب سیاست تفرقه‌افکنی و جنگ‌افروزی دشمنان اسلام باشند.
*امروز دشمنان در عراق، در فلسطین، در لبنان و در هر نقطه از جهان اسلام که بتوانند آتش‌افروزی می‌کنند و با بهانه‌های گوناگون مذهبی و قومی و حزبی و غیره مسلمانان را به صف آرائی در برابر یکدیگر و برادرکشی تحریک می‌نمایند. مسلمانان نباید به آن‌ها در این هدف ننگین و خطرناک کمک کنند.

*علمای محترم اهل تسنن فاجعه‌ی سامراء را محکوم کنند و صریحا بیزاری خود را از مرتکبان آن ابراز نمایند و علمای محترم شیعه، پیروان اهل بیت علیهم السلام را به خویشتنداری دعوت کنند و همه ی علماء و بزرگان روحانی جهان اسلام پیروان خود را به همدلی با برادران خود و رعایت احساسات مذهبی هر فرقه سفارش نمایند.
       پیام‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ در محکومیت هتک‌ حرمت‌ حرمین‌ عسگریین _ 24/ 03/ 86



 
نویسنده: محمد بخشی |  جمعه 86 خرداد 25  ساعت 12:0 صبح 

پیوند برادرى میان ملت لازم است، اما کافى نیست؛ پیوند برادرى علاوه‏ى بر درون ملت، باید میان امت اسلامى با کشورها و ملتهاى دیگر برقرار باشد. جنگ شیعه و سنى از جمله‏ى توطئه‏هاى بزرگ دشمنان است. یک گروه متعصبِ متحجرِ بى‏خبر از حقایق عالَم و بى‏خبر از معنویت را در مقابله‏ى با فِرق اسلامى به راه مى‏اندازند - در عراق یک‏جور، در لبنان یک‏جور، در مناطق دیگر یک‏جور - براى اینکه اختلاف ایجاد کنند.
برادران مسلمان چه در ایران، چه در عراق، چه در پاکستان، چه در لبنان، چه در فلسطین، چه در دیگر مناطق عالَم، از هر مذهبى که هستند، این را میدانند که نظر ما این است و نظر علماى حقیقى اسلام این است که: «آلودن دست به خون برادر مسلمان، جزو گناهان غیرقابل بخشش است». کسانى دست خود را به خون برادران مسلمانشان مى‏آلایند به عنوان پیروى از اسلام؟! به نام پایبندى به اسلام؟! این خروج از اسلام است. همه بدانند: برادرى ملت ایران با ملتهاى مسلمان دیگر، یک برادرى واقعى است؛ اختلاف مذهبى در جاى خود هست - شیعه، شیعه است؛ سنى، سنى است - در میان اهل تسنن و در میان شیعه، اختلافهاى فکرى و مذهبى باز هم وجود دارد؛ اما همه‏ى اینها زیر پرچم لا اله الّا اللَّه و محمد رسول اللَّه باید برادر باشند و در مقابله با دشمنان اسلام و دشمنان امت اسلامى بتوانند ایستادگى کنند.
           بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره)  14 / 03/ 86



 
نویسنده: محمد بخشی |  یکشنبه 86 خرداد 20  ساعت 11:42 صبح 

سلام ودرود به روح‏بزرگ، منادی وحدت وبرادری مسلمین خمینی کبیر (ره) 


ما میگوئیم نظام ما، اسلامى است؛ یعنى متعلق به اسلام است؛ مورد توجه و قبول همه‏ى مسلمانان است؛ مخصوص یک فرقه‏ى از مسلمانان نیست. درست است که این نظام از دلِ معارف شیعى جوشید و به وسیله‏ى یک مرجع تقلید شیعه، رهبرى و هدایت شد، اما نظام جمهورى اسلامى هرگز شناسنامه‏ى تک‏مذهبى براى خود فراهم نکرده است. به همین دلیل هم هست که در سرتاسر دنیاى اسلام، جوانان از مذاهب مختلف اسلامى، طرفدار و علاقه‏مند به این نظام بوده‏اند و نام امام را گرامى و مقدس داشته‏اند. در تمام این بیست و هشت سال و تا امروز، در کشورهاى عربى، در بسیارى از کشورهاى اسلامىِ غیر عربى در شرق و غرب دنیاى اسلام، جوانان، دلباخته‏ى نام امام بزرگوار ما وشیفته‏ى جمهورى اسلامى‏اند.               
امروز جوانان سنىِ فلسطین مانند جوانان شیعه‏ى مخلص لبنان، چشم به نظام جمهورى اسلامى دوخته‏اند. امید را از نگاه به جمهورى اسلامى در دل خود انباشته میکنند. استقامت جمهورى اسلامى، آنها را امیدوار میکند. آنها از عزت جمهورى اسلامى احساس عزت میکنند. در هر کشورى از کشورهاى اسلامى، هرکدام از مسئولان عالى‏رتبه‏ى کشور ما به دانشگاهى رفتند، به میان مردم رفتند، مردم آنها را مانند جان در آغوش گرفتند؛ به آنها عشق میورزند. هر چه مواضع یک مسئول صریحتر و روشنتر نمایانگر مواضع جمهورى اسلامى باشد، محبت و ارادت دنیاى اسلام به او بیشتر میشود. بنابراین اسلام در کشور ما به معناى اسلام فرامذهب و هویت فرامذهبى است. اکثریت مردم کشور ما که شیعه و امامى و مخلص اهل‏بیت (علیهم‏السّلام) هستند، در کنار اکثریت دنیاى اسلام که داراى مذاهب مختلف اهل تسنن‏اند، و در کنار برادران شیعه‏ى خودمان در عراق و در لبنان و در پاکستان و در بحرین و در دیگر نقاط، با یک نگاه به جمهورى اسلامى نگاه میکنند و حاضرند در راه جمهورى اسلامى فداکارى کنند. ما در جنگ تحمیلى افرادى از کشورهاى دیگر را سراغ داشتیم که براى دفاع از مرزهاى جمهورى اسلامى، آماده‏ى فداکارى بودند. اسلامى بودن، یعنى وابسته‏ى به اسلام و مبتنى بر شرع مقدس اسلام.

            بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره) _ 14 / 03/ 86



 
نویسنده: محمد بخشی |  سه شنبه 86 خرداد 15  ساعت 12:0 صبح 

یک بخش از جنگ روانى دشمن، دامن زدن به اختلافات است. در داخل کشور ما اختلافات قومى، اختلافات مذهبى - شیعه و سنى - اختلافات جناحى، اختلافات صنفى و رقابتهاى صنفى را ترویج و تبلیغ مى‏کنند. در داخل، مزدوران و ایادى‏اى هم دارند که مقاصد آنها را در اینجا به شکلهاى گوناگون عمل مى‏کنند. اینها شایعه‏پراکنى مى‏کنند. در مسئله‏ى عراق، ایران را متهم مى‏کنند. کسانى که آمده‏اند عراق را اشغال کرده‏اند، ملت عراق را تحقیر کرده‏اند، زنان، مردان و جوانان عراقى را به انواع مختلف مورد اهانت قرار داده‏اند، همین حالا هم نظامى امریکایى و انگلیسى در عراق با کمال بدرفتارى دارد عمل مى‏کند، اینها ایران را متهم مى‏کنند که در امور عراق دخالت مى‏کند. آن روزى که دولت امریکا و خیلى از دولتهاى غربى از صدام بعثىِ معدوم حمایت مى‏کردند، ملت ایران آغوشش را بر روى آزادگان عراقى باز کرد؛ آزادمردان عراقى به اینجا آمدند و ما آنها را از شر صدام حفظ کردیم؛ امروز همانها در عراق به قدرت و حکومت رسیده‏اند. تروریسم در عراق با تحریک سرویس‏هاى جاسوسى امریکا و انگلیس و اسرائیل است. این برادرکشى‏ها در عراق ناشى از جنگ شیعه و سنى نیست؛ شیعه و سنى قرنها در عراق با هم زندگى کرده‏اند و جنگى هم نداشته‏اند. خانواده‏هاى عراقىِ بسیارى هستند که بعضى‏شان شیعه‏اند، بعضى‏شان سنى؛ با هم ازدواج کرده‏اند، با هم زندگى مى‏کردند. این ترورها را آنها به وجود آورده‏اند؛ آنها هستند که از ناامنى‏ها سود مى‏برند.
در مورد نفوذ شیعه و ترویج تشیع از سوى ایران و هلال شیعى و از این حرفها، شایعه‏پراکنى مى‏کنند. یکى از شعبه‏هاى جنگ روانى اینها این است: اولاً بین ملت ایران اختلاف بیندازند، ثانیاً بین ملت ایران و ملتهاى دیگر مسلمان اختلاف بیندازند. سیاست امریکا این بوده است که همسایه‏هاى ما را در خلیج فارس از نظام جمهورى اسلامى بترساند. البته بعضى از آنها آگاهانه و هوشیارانه توطئه را فهمیده‏اند، بعضى هم ممکن است اشتباه کنند و در دام این توطئه‏ى امریکایى بیفتند. ما به سوى همسایه‏هاى خلیج فارس - که منطقه‏ى عمده‏ى نفتى دنیا متعلق به این مجموعه است - همیشه دست دوستى دراز کرده‏ایم؛ الان هم با آنها دوستیم و دست دوستى دراز مى‏کنیم و اعتقاد ما این است که کشورهاى حوزه‏ى خلیج فارس باید پیمان دفاعىِ مشترک داشته باشند و باید با هم همکارى کنند. براى دفاع از این منطقه‏ى مهم نباید امریکا و انگلیس و بیگانگان و دیگران و طمع‏ورزان بیایند؛ خود ما باید امنیت این منطقه را حفظ کنیم؛ و این با همکارى کشورهاى خلیج فارس ممکن است.

 



 
نویسنده: محمد بخشی |  سه شنبه 86 اردیبهشت 18  ساعت 2:6 عصر 

به بهانه هفته وحدت
امام افراد جامعه ای که می‏خواهندبه‏مقصدی واحدنائل گرددندبه قطره های باران تشبیه می کندکه‏اگر قطره‏ای‏ازدیگر قطره هاجدا باشد،یک برگ راهم تر نمیکندواگرمیلیاردها قطره وجود داشته باشنداما جدا،بازکاری‏ازآنها برنمی آید، حال اگرباهم اتصال پیدا  کردند نهری تشکیل می دهند و می توانندزمینی را آبیاری کنند،واگراین نهر با سایر نهرها متصل شد رودخانه ای تشکیل می دهد وقدرتش زیاد می شود.
وگاهی  آن چنان قدرت پیدا می کندکه می تواند با خروش  خود درختان وبناها راتخریب کنند،واگرهمه رودخانه‏هادریک جا جمع شوند، دریاچه ای تشکیل می دهند وقدرتش آن قدرافزون می گرددکه یک موجش کشتیها رامی شکند.
                                               
جامعه ما همین طور است،اگرصدمیلیون یکی‏یکی باشند،کاری ازآنها برنمی آید هرکدام‏به اندازه خودشانندوقدرتشان مانند قطره ها بسیار محدود ، اگرجمعی با اوهم عقیده شدند وبا هم درمقصدی شرکت کردند، قدرتی است که ازآن کارهای محدود می آید ،اما اگرجمعیت دیگری باشند که دراین راه مخالف و مزاحم باشند، بواسطه‏این مزاحمت کارها خنثی می شود نه او به مقصد می رسد و نه دسته مخالف.
امام خمینی9/8/57  صحیفه نورج 2  ص 246 



 
نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 86 فروردین 20  ساعت 11:47 صبح