سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انقلاب اسلامی - واعتصموا بحبل الله جمیعاولاتفرقوا
[ و فرمود : ] حکمت را هر جا باشد فراگیر که حکمت گاه در سینه منافق بود پس در سینه‏اش بجنبد تا برون شود و با همسانهاى خود در سینه مؤمن بیارمد . [نهج البلاغه]

سلام ودرود به روح‏بزرگ، منادی وحدت وبرادری مسلمین خمینی کبیر (ره) 


ما میگوئیم نظام ما، اسلامى است؛ یعنى متعلق به اسلام است؛ مورد توجه و قبول همه‏ى مسلمانان است؛ مخصوص یک فرقه‏ى از مسلمانان نیست. درست است که این نظام از دلِ معارف شیعى جوشید و به وسیله‏ى یک مرجع تقلید شیعه، رهبرى و هدایت شد، اما نظام جمهورى اسلامى هرگز شناسنامه‏ى تک‏مذهبى براى خود فراهم نکرده است. به همین دلیل هم هست که در سرتاسر دنیاى اسلام، جوانان از مذاهب مختلف اسلامى، طرفدار و علاقه‏مند به این نظام بوده‏اند و نام امام را گرامى و مقدس داشته‏اند. در تمام این بیست و هشت سال و تا امروز، در کشورهاى عربى، در بسیارى از کشورهاى اسلامىِ غیر عربى در شرق و غرب دنیاى اسلام، جوانان، دلباخته‏ى نام امام بزرگوار ما وشیفته‏ى جمهورى اسلامى‏اند.               
امروز جوانان سنىِ فلسطین مانند جوانان شیعه‏ى مخلص لبنان، چشم به نظام جمهورى اسلامى دوخته‏اند. امید را از نگاه به جمهورى اسلامى در دل خود انباشته میکنند. استقامت جمهورى اسلامى، آنها را امیدوار میکند. آنها از عزت جمهورى اسلامى احساس عزت میکنند. در هر کشورى از کشورهاى اسلامى، هرکدام از مسئولان عالى‏رتبه‏ى کشور ما به دانشگاهى رفتند، به میان مردم رفتند، مردم آنها را مانند جان در آغوش گرفتند؛ به آنها عشق میورزند. هر چه مواضع یک مسئول صریحتر و روشنتر نمایانگر مواضع جمهورى اسلامى باشد، محبت و ارادت دنیاى اسلام به او بیشتر میشود. بنابراین اسلام در کشور ما به معناى اسلام فرامذهب و هویت فرامذهبى است. اکثریت مردم کشور ما که شیعه و امامى و مخلص اهل‏بیت (علیهم‏السّلام) هستند، در کنار اکثریت دنیاى اسلام که داراى مذاهب مختلف اهل تسنن‏اند، و در کنار برادران شیعه‏ى خودمان در عراق و در لبنان و در پاکستان و در بحرین و در دیگر نقاط، با یک نگاه به جمهورى اسلامى نگاه میکنند و حاضرند در راه جمهورى اسلامى فداکارى کنند. ما در جنگ تحمیلى افرادى از کشورهاى دیگر را سراغ داشتیم که براى دفاع از مرزهاى جمهورى اسلامى، آماده‏ى فداکارى بودند. اسلامى بودن، یعنى وابسته‏ى به اسلام و مبتنى بر شرع مقدس اسلام.

            بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در مراسم هیجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره) _ 14 / 03/ 86



 
نویسنده: محمد بخشی |  سه شنبه 86 خرداد 15  ساعت 12:0 صبح