سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زمستان 1385 - واعتصموا بحبل الله جمیعاولاتفرقوا
هر که ما أهل‏بیت را دوست گیرد ، درویشى را همچون پوشاک بپذیرد [ و گاه این سخن را به معنى دیگر تأویل کنند که اینجا جاى آوردن آن نیست . ] [نهج البلاغه]

جریان عالم به سمت حاکمیت حق وحقیقت است. (مقام معظم رهبری)

ودراین میان انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت (اروحنا فداه) است .   (امام خمینی ره)

پس انقلاب ما زمینه سازهمان حکومتی است که درفضای رحمت به پا خواهدشد.

وامروز دراثرانقلاب اسلامی کاروان ولشکرحق روز به روز درحال افزایش است ودیگر«نه فقط شیعه بلکه تمام طوایف مسلمین وبلکه تمام ادیان الهی درانتظار مهدی موعودند»،فلذا بزرگترین ملاک قرار گرفتن افراد درجبهه حق یا جبهه باطل ایمان وعمل صالح است ودراین میان امروزمردم ایران بزرگترین پشتوانه جبهه حق هستند وبرهمین مبنا است که پشتوانه‌جبهه‌ باطل‌ یعنی صهیونیسم وقتی پیشرفت روز افزون مارا مشاهده می کند به تلاطم می افتد وفتنه کاریکاتورها رابه راه می اندازد تاشعله جدال را درمیان پیروان ادیان برافروزد، فاجعه سامرا را پی میریزد تاتفرقه وبرادر کشی  را درمیان شیعه وسنی به راه‌ اندازد.

پاپ را تحریک به خشن خواندن مسلمانان میکندتا مسلمان را در مقابل مسیحی قراربگیرد.

پرونده هسته ای ایران رارسانه های خبری شان فریاد می‌کند شایدکه اذهان مردم دنیا را برضدمابرانگیزاند، حال پس ازآنکه هیچ یک ازاین فتنه ها به نتیجه نرسید با قوای افزون تروعلنا وارد صحنه شده اند، ومسجد الاقصی نخستین قبله مسلمین یعنی همان آخرین نقطه زمینی حرکت پیامبر اعظم(ص) به سوی ‌معراج رادرسال پیامبراعظم(ص) مورد هجمه قرار داده اندجایی که برای رسیدن به آن گریزی نیست مگر آنکه راه کربلا رابگشاییم چراکه "راه قدس ازکربلا می گذرد" وماکه دراین روز یعنی سالگرد شمسی تخریب سامرا ودر پایان مهلت قطعنامه شورای امنیت درمورد فعالیت های هسته‌ای ایران ودرجو اجرای برنامه های از پیش طراحی شده برای درگیری شیعه وسنی ازلبنان تا عراق وحتی زاهدان قرارداریم درخیابان های پایتخت گردآمده ایم واعلام می داریم که (یاایهاالمسلون اتحدوا اتحدوا)

ای مسلمانان به فرمان فرمانده جبهه حق که درهمین روزها فرمود:"جهان اسلام باید اشغالگران قدس را پشیمان کند" لبیک گوئید،لبیک نوک پیکان حمله خود را از یکدیگر به سمت اسرائیل بچرخانید تا پشیمانش کنید.

 

 



 
نویسنده: محمد بخشی |  سه شنبه 85 اسفند 29  ساعت 5:54 عصر 

پیام بچه های تقریب به مسلمانان جهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

دیروزاهانت کاریکاتوریستها ، سخنان پاپ ، تخریب حرمین شریفین 
                                                                   
 
                                                                            امروز تخریب مسجدالقصی
                                                                             
                                                                                         
واگر سکوت کنیم فردا...



 
نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 85 بهمن 23  ساعت 10:17 صبح 

 

ما «الحمدللَّه الذى جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین» را رها نمى‏کنیم؛ ما تمسک به ولایت على‏بن‏ابیطالب (علیه‏السّلام) - که نعمت بزرگ خداست - را محکم نگه مى‏داریم؛ اما با کسى که به این حبل متین تمسک نکرده است، دعوا هم نمى‏کنیم. این وظیفه‏ى جامعه‏ى تشیع است. آنچه که دشمن مى‏خواهد، این است که با هم اختلاف کنیم.

وظیفه‏ى جامعه‏ى تسنن هم همین‏طور است. برادران اهل تسنن هم بدانند که نقشه‏ى دشمن، ایجاد اختلاف است، ایجاد تعصب است، برادرکشى است؛ به کمتر از برادرکشى هم راضى نمى‏شوند. ببینید الان در بغداد و شهرهاى مختلف عراق چه مى‏کنند! مسجد شیعه، مسجد براثا، حرم مطهر امامین عسگریین، مسجد کوفه، هر جا دستشان برسد...

این عواملى که اختلاف‏افکنى مى‏کنند، نه شیعه‏اند، نه سنى؛ نه به شیعه علاقه دارند، نه به تسنن؛ نه مقدسات شیعه را قبول دارند، نه مقدسات سنى را...

                                                                                      ازبیانات مقام معظم رهبری



 
نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 85 بهمن 16  ساعت 2:17 عصر 

                      مقام معظم رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار هم‏اندیشى علماى شیعه و اهل تسنن‏
اختلاف بین طرفداران دو عقیده بر اثر تعصبات، یک امرى است که هست و طبیعى است، و مخصوص شیعه و سنى هم نیست. بین فِرَق شیعه، خودشان؛ بین فِرَق سنى، خودشان؛ در طول زمان از این اختلافات وجود داشته است. تاریخ را نگاه کنید، مى‏بینید هم بین فرق فقهى و اصولى اهل تسنن - مثل اشاعره و معتزله، مثل حنابله و احناف و شافعیه و اینها - هم بین فرق مختلف شیعه، بین خودشان، اختلافاتى وجود داشته است. این اختلافات وقتى به سطوح پایین - مردم عامى - مى‏رسد، به جاهاى تند و خطرناکى هم مى‏رسد؛ دست به گریبان مى‏شوند. علما مى‏نشینند با هم حرف مى‏زنند و بحث مى‏کنند؛ لیکن وقتى نوبت به کسانى رسید که سلاح علمى ندارند، از سلاح احساسات و مشت و سلاح مادى استفاده مى‏کنند که این خطرناک است. در دنیا این همیشه بوده؛ همیشه هم مؤمنین و خیرخواهان سعى مى‏کردند که مانع بشوند؛ علما و زبدگان، تلاششان این بوده است که نگذارند سطوح غیرعلمى کارشان به درگیرى برسد؛ لیکن از یک دوره‏اى به این طرف، یک عامل دیگرى هم وارد ماجرا شد و آن «استعمار» بود. نمى‏خواهیم بگوییم اختلاف شیعه و سنى همیشه مربوط به استعمار بوده؛ نه، احساساتِ خودشان هم دخیل بوده؛ بعضى از جهالتها، بعضى از تعصبها، بعضى از احساسات، بعضى از کج‏فهمیها دخالت داشته؛ لیکن وقتى استعمار وارد شد، از این سلاح حداکثر استفاده را کرد.
لذا شما مى‏بینید برجستگان مبارزه‏ى با استعمار و استکبار، روى مسئله‏ى «وحدت امت اسلامى» تکیه‏ى مضاعف کرده‏اند. شما ببینید سیدجمال‏الدین اسدآبادى (رضوان‏اللَّه‏تعالى‏علیه) معروف به افغانى و شاگرد او شیخ محمد عبده و دیگران و دیگران، و از علماى شیعه مرحوم شرف‏الدین عاملى و بزرگان دیگرى، چه تلاشى کردند براى اینکه در مقابله‏ى با استعمار نگذارند این وسیله‏ى راحتِ در دست استعمار، به یک حربه‏ى علیه دنیاى اسلام تبدیل شود. امام بزرگوار ما از اول بر قضیه‏ى وحدت اسلامى اصرار مى‏کرد. استعمار، به این نقطه چشم دوخت و از آن حداکثر استفاده را کرد.
                                                                                                                   
ادامه مطلب...

 

نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 85 بهمن 16  ساعت 2:16 عصر 

رهبر معظم انقلاب اسلامى:
ما شیعیان و پیروان اهل بیت، هزاران بار خدا را شکر مى‏گزاریم که چشم ما را به این حقیقت باز کرد، دل ما را پذیراى این حقیقت کرد، ما را در محیطهایى به دنیا آورد و پرورش داد که این حقیقت در آن محیطها جا افتاده بود؛ اینها خیلى نعمتهاى بزرگى است.
                                       
یک نکته‏اى که در کنار این لازم است پیروان اهل بیت و نیز همه‏ى مسلمانان در نظر داشته باشند، این است که: ما از حادثه و واقعه‏ى غدیر - که نشانه‏ى عظمت اسلام و جامعیت اسلام است - به عنوان وسیله‏اى براى تضعیف اسلام استفاده نکنیم. این را من بالخصوص امروز و این روزها موظفم و مقیدم که به همه‏ى ملت عزیزمان و همه‏ى مسلمانها در هر نقطه‏ى دنیا عرض بکنم که مراقب باشند امروز براى تضعیف اسلام، دشمنان به دنبال همین نقطه‏ى خاص، همین چیزى که منشأ عظمت اسلام است، هستند؛ یعنى مسئله‏ى شیعه و سنى، قبول غدیر و انکار غدیر. دشمن مى‏خواهد مسئله‏ى غدیر را یک مایه‏ى برادرکشى و جنگ و خونریزى قرار بدهد؛ در حالى که غدیر مى‏تواند وسیله‏ى ائتلاف و برادرى مسلمانها با هم باشد. مرحوم شهید مطهرى (رضوان‏اللَّه‏علیه) قبل از انقلاب یک مقاله‏ى مفصلى درباره‏ى کتاب «الغدیر» علامه‏ى امینى نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامه‏ى امینى، وسیله‏ى وحدت مسلمین است. بعضى خیال مى‏کردند کتاب الغدیر ممکن است مایه‏ى افتراق بشود. ایشان مى‏گوید اگر درست فکر کنیم، درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم، کتاب الغدیر مایه‏ى وحدت دنیاى اسلام است. برادران اهل سنت ما هم مى‏توانند در یک محیط خالى از پیش‏داورى به منابع غدیر مراجعه کنند؛ یا مى‏پذیرند، یا نمى‏پذیرند. در هر دو صورت، چه بپذیرند و چه نپذیرند، این معنا مسلّم است که قضیه‏ى غدیر هیچ‏گونه جنگ و دعواى بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمى‏آورد و اختلافات را ایجاب نمى‏کند. براى شیعیان هم همین‏طور است. شیعیان هم خدا را شکر کنند که از طرف پروردگار به نعمت این اعتقاد و معرفت متنعم شدند. آن برادرهایى هم که این حقیقت را قبول نکردند، یا مراجعه نکردند، یا اطلاع ندارند و یا نتوانستند ذهنهایشان را قانع کنند، آنها هم اعتقادى ندارند. این، اختلاف و درگیرى را ایجاب نمى‏کند.
                                                                                                        ادامه مطلب...

 

نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 85 بهمن 16  ساعت 2:14 عصر 

 همگان مى دانند که میان مذهب سنى و مذهب شیعى تفاوت هایى وجود دارد و این تفاوت ها چیز جدیدى نبوده بلکه از زمان هاى گذشته در دو گروه راجع به این تفاوت ها و اختلافات مطالب زیادى وجود داشته و زاییده امروز نیست و فقط همین روزها شناخته نشده اند        .

همگان مى دانند که میان مذهب سنى و مذهب شیعى تفاوت هایى وجود دارد و این تفاوت ها چیز جدیدى نبوده بلکه از زمان هاى گذشته در دو گروه راجع به این تفاوت ها و اختلافات مطالب زیادى وجود داشته و زاییده امروز نیست و فقط همین روزها شناخته نشده اند.
نزد کسانى که این مسایل را پى مى گیرند باید روشن شده باشد که مذهب شیعه طى مدت صدها سال تحولات زیادى پذیرفته و آنچه که در گذشته در مورد این مذهب گفته مى شد ضرورتا در حال حاضر وجود ندارد و شواهد موجود هم اکنون صحت گفته ها را تایید مى کند. با تاکید مى توان گفت که مذهب اهل سنت نیز تحولات زیادى را شاهد شده است و یقینا سیاست در نوشته هاى هر دو فرقه درباره یکدیگر، نقش کاملا اساسى داشته است.
من بر این باور بودم که این اطلاعات را برادرانى که چندى قبل در مورد حرمت یارى رساندن به حزب الله در جنگ فعلى اش با صهیونیست ها، فتوا صادر کردند، کاملا در اختیار دارند. آنها فتوا داده بودند که نه فقط کمک مادى که کمک معنوى و حتى دعا کردن براى حزب الله حرام است، گویى که خداوند سبحان نمى داند که چه موقع دعا را مستجاب و چه موقع مستجاب نکند.
من بر این باور بودم کسانى که این فتوا را صادر کردند، درک این را داشته اند که زمان جنگ، احکام ویژه اى دارد و با احکام زمان صلح کاملا متفاوت است و حتما مى دانستند که صدور چنین فتواهایى در حال حاضر فقط مورد بهره بردارى صهیونیست ها قرار مى گیرد و آنها عملا از آن فتوا سود جسته و با این بهانه که برخى عرب ها اعتقاد دارند که حزب الله مستحق چنین عملى است دست به کشتار دسته جمعى و وحشیانه زدند. صهیونیست ها مى گویند حال که وضعیت چنین است چرا موردى که باید محقق شود دیر انجام پذیرد.
اى کاش آنها به خاخام هاى صهیونیست نگاه مى کردند. خاخام هایى که فتوا دادند کشتن زنان و کودکان لبنان و فلسطین حلال است زیرا جنگ است و در عرف آنها همه این جنایت ها موقع جنگ مجاز است. پس متوجه مى شویم که صهیونیست ها در حال جنگیدن هستند و در عرف آنها به هنگام جنگ هرگونه جنایتى مجاز است.
آیا واقعا تاسف آور نیست که روحانیون صهیونیست از برخى درک بیشترى نسبت به جایگاه خوددارند؟                       
                                                 ادامه مطلب...

 

نویسنده: محمد بخشی |  دوشنبه 85 بهمن 16  ساعت 2:8 عصر